tisdag 27 december 2011

Annandagen

Igår annandag vinkade vi av farmor på förmiddagen och gav oss ut i friska luften för lite lek.
Då kom regnet.
Hejja vilket härligt julväder. :-(
Stannade iallafall ute en stund för Jonas hade lite fix att kolla upp.
Och ja, det är mögelutväxter uppe på vinden där förra ägarna sanerade innan vi flyttade in.
Suck.

Eftermiddagen spenderade vi inne med mera cykling, bras-eldning och så slog vi oss alla ner och tittade på Skönheten och Odjuret tillsammans.
Idag på frukosten sitter Julia och jag och pratar om den. Filmen alltså.
- Han var ju inte läskig odjuret, han  var ju snäll innerst inne.
- Ja mamma, han va jättesnäjj....han hade säjjek i sitt jätta, tijj Bejj.
- Ja han blev ju jätte kär i Belle.
- Men han i jött, han va dum tycke ja, men Bejj putta han fjån bejjet.
- Gaston ja, han var en riktig dumming, men inte odjuet, han var ju bara så där arg för han var ledsen och alla var rädda för honom fast han egentligen var snäll.
- Han va snäjj i jättat...
- Var det något mer som var konstigt som jag ska förklara?
- Nä.....den därj tekoppen va en pojke, hihi.....och kannan en tant....Vajföj då?
-En häxa hade förtrollat alla med magi, men när odjuret blev en pojke så blev alla männiksor igen.
- Åh vijken tuj att Bejj kom!!

Idag är det vanlig tisdag efter några dagars julfirande, ute stormar det så vi vågar nog inte gå ut idag.
Får se vadvi gör..habbyrummet tyckte Julia så vi går nog ner sedan och fixar.
Jag skulle behöva få in alla pärmar mm i sina hyllor och få upp hyllor på väggen men jag får visst inte för Jonas eftersom jag alltid använder gipsskruv :-)
Får väl ta ett ankare då kära du, får jag sätta upp en hylla då?

/Maja

Inga kommentarer: