torsdag 29 december 2011

Blir frusterad


Åh jag testar och testar och skit blir det.


Mörka...trost bra ljus och att det ser bra up på displayen.


Blixbilderna för ljusa...avskyr sånna här blixtbilder som ger onaturlig hudton


Förvisso är objektet förbaskad sött och fantastiskt men det hjälper ju inte när kameran inte gör vad jag vill.
Trots att jag kör på närbild och bakgrunds-defokus och upplättningsblixt.


Det här fotot fick jag manuellt ändra densitet på för det blev mööööörk..trots bra ljus.


Jag vet att det tar tid att lära sig nya kameror och den tar bättre än den gamla skrutten men...jag saknar mott zoom objekttiv som var mycket "större", så det får väl bli på önskelistan kan jag tro till 38 års dagen.
Ett -80 objektiv.

Tills dess får jag väl öva...och bli gråhårig.

För övrigt stormar det här.
Som attans.
Snart har vi väl en tall i taket och det kan ju vara bra för nästa vecka kommer besiktningsmannen från Länsförsäkringar och ska bedömma fuktskadan/mögelpåväxten vi har på vinden med start i taket nere i tvättstugan där gamla skorstensröret sitter..

Fast ett träd i taket vill vi inte ha...det vore dock bra om taket inte lyfter.
Fast det låter som det ska det.
Och regnet kommer både uppifrån och i sidled.

Vad tusan hände med vintern?
Fördel: Elräkningen halverad.
Nackdel: Pulkan outnyttjad och inga snöbollar blir kastade.

kram Maja

Inga kommentarer: