torsdag 1 december 2011

Ett litet garnnystan...


Igår gjorde vi ett äventyr här hemma...
När Julia tog sitt bad riggade jag upp den hemliga platsen.
Utrymmet under vår trapp är fantastiskt på många sätt.
Framför allt sväljer det dubbelvagnen, trehjulingen och en massa andra saker som man vill ha bort.
Men framför allt kan man göra ett litet mysigt tillhåll där..


Resan började på övervåningen med ett garnnystan...
Vi hittade en ände och det följde vi....in i rum, ut ur rum, över stolar, runt bord och så ner i trappan.
Julia var eld och lågor och det bara lyste ur ögonen.
Hon älskar mina små knasiga äventyr.
(tack och lov för det)


Under trappan hittade vi nystanet..och härliga täcken och kuddar, mysbeslysning, fika korg full med smörgåsar, nyponsoppa, kaffe, saft, bananer, russin, pepparkakor och massa massa böcker.
Där fanns också leksaker till Alice som ju också var med oss på äventyret så där myste vi.
Det hann passera två timmar innan vi kände oss klara.


- Hej Kameran!
Titta, inte ens Simon kunde hålla sig borta från myset när rusket drog fram utanför huset.


Syskonmys...men försök få ett skarpt foto på två busfrön i skum beslysning...


Dom där mystjejerna är våra!!


- Jäs nu mamma..jäs Snövit tack.


- Åh mamma Ajice baja taj min napp, åh du jijja jackajunge däj!

Vi hade en härlig dag kan jag lova....och jag kunde tom klippa till lite tyg till tjejernas klänningar och tights eftersom Alice for fram i gåstolen och Julia satt bredvid mig och ritade fina gubbar.

Kram Maja

Inga kommentarer: