fredag 30 december 2011

IDAG


Alice sitter i stolen och studerar oss när vi spelar memory "Tårtspelet" vid köksbordet.


En glad skrutt är det där, som växer så det kankar på längden men inte så mycket på bredden.


Hon skrattar högt varje dag och pratar och stojjar som bara den.
Hon är inte så förtjust i att ligga på magen..hon kommer ju bara bakåt, men, nu har hon börjat att dra in knäna under rumpan/magen så snart kanske det där krypet framåt kommer...vi får väl se om det behövs fjärrkontroller att locka henne med som det gjorde med Julia.


Julia och jag, vi har förberett väskorna för imorgon.
Julia har packat sin rosa och prickiga resväska med saker, fast jag sagt att Olle pch Petter har en massa leksaker så vi ska bara packa lite kläder och pyjamas.


Mellan varven fikar vi och äter pannkakor och spelar spel.


Och jag har lusläst hela kamera maualen, känns som korvstoppning och mycket som inte går in,
men tids nog ska jag nog få fason på det.


Bita i allt gör hon, sultar på allt och rivs för hon ska kramas så hårt.
Pussas med hela ansiktet gör hon och drar i håret.
Men är så rar.

Idag pratade Julia och jag om kärlek, och kärlek i hjärtat.
För Julia undrade vart ALice hade sin kärlek, till henne.
- Haj Ajice också säjek i sitt jätta?
- Ja, det har dom flesta mäniskor.
- Och pussaj och kjamaj..och Ajice haj ju Juja-säjek i sitt jätta..och mamma-säjjek och pappa-säjjek.
- Vad har du i ditt hjärta gumman?
- Massa massa Ajice-säjek...och mamma, såkjat.
Och så ler hon stort.

Såklart.
/Maja

Inga kommentarer: