måndag 19 december 2011

Julifirande nummer två.


I fredags kom farfar och Gunilla för några dagars julfirande tillsammans med oss och barnen.
Julen blir lite utspridd när vi har alla di våra så långt bort.

Med sig hade dom en massa massa mat och saker, och Julia fick, som hon hade skrivit på önskelistan, egna ägg och egen leverpastej.
Farfar hade också letat fram en massa foton från tiden han hade en massa hår och massa skägg.
Tänk er Hagbard Handfaste :-)


Där satt dom efter middagen,. farfar i sina glasögon och Julia i sina, hon ville absolut ha dom.
Så hon såg bättre.
Sen fick farfar berätta vilka alla var.


- Nu haj ja jika som du fajfaj...och syftade på glasögonen.


Korten ville hon hålla själv för:
- Mina gjasögon äj ju bättje än dina fajfaj, ja sej bättje...

När alla barn var pyjamasklädda frågade Julia om hon fick sova mellan farfar och Gunilla och det fick dom, stackare dom.
Vi har ju nämligen tagit bort bäddsoffan, den står där nere på högkant eftersom gästrummet är under renovering för att bli Alice rum.
SÅ vi hade blåst upp den breda gästsängen (sån blå ni vet) och lagt på en vanlig tjcok bäddmadrass.
Men där fick dom alltså trängas, farfar, Gunilla och Julia.

Åh det var tomt att inte ha någon liten Julia att pussa på mitt i natten som jag är van, när jag alltid går in och lägger på henne täcket mitt i natten.

Natten melaln lördag och söndag kom hon till mig vid 01 och ville ha hjälp med att bära med sig alla sakerna till sin säng för då ville hon sova där.
Farfar snarkade kanske :-)

Kram Maja

Inga kommentarer: