måndag 19 december 2011

MästerKatten i Stövlarna - Bio Matiné

Julia förväntansfull och inväntar pappa Jonas kollega Theresa med familj, för deras lilla Måns skulle få en paket...

I lördags var det upp tidigt för kl 10 skulle vi vara på Bergakungen för att gå på Bio och se
MästerKatten i Stövlarna.
En händelse som sker varje år, via pappa Jonas jobb.
Första, sista och enda gången Julia varit på Bio innan var när jag, Jenny och Annakarin gick på barnvagnsbio och då var Julia 4 månader stor.


En förväntansfull Julia var det som vaknade på morgonen, hon hade haft lite "bekymmer" kvällen före hur man gjorde på bio, vilka kläder man skulle ha och hur det såg ut och i bilen in hade hon lite ont  magen av spänningen.

Man fick festis och popcorn men det får inte hon äta så jag hade tagit med majskrokar till henne som biogodis.


Det var mycket och titta på, stolar som skulle testas, människor att titta på.


Festis att dricka...


Där var ju också pappa Jonas kollega Theresa med familjen och nya lilla Måns.


Och vi hade ju också med oss farfar och Gunilla och självklart Alice.


Hon började med att sitta i farfars knä men eftersom jag glömt att ta med hennes peltor hörselskydd så fick hon sitta i mitt knä så jag kunde hålla för hennes öron för bitvis var det faktiskt väldigt högt, för att vara en barn-förestållning.


Theresa Patrick och lilla Måns.


Innan filmen började, som skulle hålla på 1,5 timma, så sprang barnen av sig lite så det ville Julia också göra.


Julia, Pricken och sin burk med majskrokar.

Jag är väldigt imponerad av båda våra flickor.
Julia klarade att sitta still hela filmen förutom en tur till toaleten för kiss, men det är ju så det blir efter två snabba festis.
Alice hon satt lugn i mitt knä och tittade tills det var dags för lite mat och elva vila, då gick jag ut och gav mat, satt där ute en stund och pratade med Theresa som gjorde samma sak, gick in och så somnade Alice på min axel utan gråt.


Filmen var bra, jättebra gjord och nu vill Julia lära simon att göra alla dom där dansstegen som Mästerkatten och Kitty Mjuktass gjorde :-)


Efter bion tog farfar och Jonas en tur till Jonas jobb, Hotell Post, för att visa hur det ser ut nu, bara en månad innan det ska vara invigning.
Jag Gunilla och barnen tog våran bil och åkte hem och förberedde för lunchen som "pojkarna" fixade med sig hem.

Sen fick vi oväntat besök mitt i fikan och sånt välkomnas ALLTID, det var våran vän Daniel som kom förbi på sin väg mot Göteborg. Roligt!


Sent på eftermiddagen tog vi lite julfirande och julklappsutdelning....
Men faktiskt, det där med paketkalender var nog mitt osmartaste drag hittils.
Fröken har blivit lite mättad...och trots att hon blir glad för allt och genast vill leka med allt så är det stor skillnadmot förra årets då hon blev glad för tom presentsnörena..


Alice fick fina leksaker och en rolig pekbok som redan är lite naggad i kanterna :-)
Julia fick ritblock och färgpennor, ett stort Bamsepussel på 50 bitar som hon redan klarar helt själv, imponerad är jag.
Tårtspelet var ett spel/memory som vi redan har spelat en trilliongånger och så fick hon en egen liten stavmixer till sitt kök, det var nog meningen att hon skulle ha den i vårt kök när vi bakar men den var lite svag och helt ofarlig så hon har den i sitt kök :-)


Tårtspelet invigdes genast....


Tack för helgen och alla saker!!

Kram Maja

ps, lite kuriosa ang bion.
Totalt var vi 11000 stycken "Peabiter" (med familj) som Peabgubbarna/Gummorna kallas i totalt 35 städer, som såg denna Mästerkatten i stövlarna, samtidigt.
Lite roligt...och snällt av pappa Jonas jobb!

Inga kommentarer: