måndag 5 december 2011

Nytt vid maskinen.


Roligare kan man ju ha sig en fredagskväll men med väldigt dålig framförhållning så får man helt enkelt sy två likadana klänningar och två tights på si så där effektiv tid 6 timmar.


Julias klänning...som egentligen är mörklila men jag vet inte vad som hände med färgen..
På Julias klänning är det 4,5 meter fåll som skulle nålas, på Alice var det bara dryga 2 meter...


Liten och stor..

Till sydde jag matchande tights i hälriga knalliga färger och lite tjockare trikåtyg...

Dom kommer funka till alla klänningar jag ska sy då det både finns rött, turkost och cerise i det.


Rosetten däremot...den tog tre timmar att lista ut igår framför teven.
Totalt hjärnsläpp efter all kalkon kanske.


Liten och stor...

Tygerna botaniserade jag ju på Tygaffären, mitt gamla härliga tillhåll sedan vi bodde i stan och grundmönstret är ritat av otroligt duktiga Mariah, mönstret till Alice fick jag konstruera efter Julias mönster.
Same same bara väldigt mycket mindre :-)



Julia ville promt sjunga Ekkorn satt i granen, alla verser, idag när jag skulle ta kort.


Och hon klämde i kan jag lova...


Alice fick posera sittande men är en riktig söt-skrutt..om jag får säga det själv ;-)


Jodå, klänningen går utmärkt att sulta på.


Eller bara kolla på vad storasyster jag..


Syskonkärlek Big Time.




Till dressarna sydde jag även tights i samma lila färg.
Matchigt och bra.

/Maja

Inga kommentarer: