måndag 26 december 2011

Skattjakts- julklapp till Moi

Jag har tydligen varit extra snäll, i år med.
För Tomten kom med ett stort fint och för mig världefullt paket.
Men det serverades inte på fat......
Den första stora lappen kom i ett platt paket....
Där stod:


För Att vi alla vet att du är som barnen
inte kan hålla fingrarna i styr från paketen under granen
Så är detta bara ett litet papper som inte gör dig glad
men det blir du förhoppningsvis efter en liten promenad.
Ge Nu Jonas en puss så får du av honom din första lapp
som hjälper dig att hitta din juleklapp.... 

På första lilla lappen:

Hej min Älskling.
Nu ska du på skattjakt få gå,
börja leta i en bok om konst,
förslagsvis på sidan sjuttiotvå...

Då var jag i vårt vardagsrum och visste direkt vilken bok.....

Bra letat min lilla sötis.
Ge nu Jonas en riktig blötis :-)
Nästa ledtråd finns i vår sovsal
i Jonas nattduksbord gör du nästa val...

Sovrummet....

Denna Ledtråd för dig vidare
Gör presenten dig till en bättre skidare?
Nej absolut inte, men kanske varm som en kamin
fortsätt leta på din symaskin..

Ner på bottenplan, där jag undrade hur han kunnat smyga dit lite lappar då jag var där strax före tomten kom..

Nej, varmare blir du inte heller
Men förhoppningsvis något som högre smäller
Du är allt annat än en subba ( hitta inge bra rim på klubba)
Så leta där Jonas har sin golfklubba..

Aha..förrådet..

Fågel fisk eller mittemellan
Det är de senare som gäller för att du ska gå i fällan
Lyft på ryggsäcken där på hyllan
ett litet rött paket med innehåll
Som ej ska handskas på fyllan...

Vad det var??


Ta-da!
En ny FIN systemdigitalkamera Sony Nex-5 med stort objektiv till mig/hushållet!
(men mest jag som fotograferar här....)

Äntligen bra bilder!
Den har massa finesser som kommer ta en eeeeevighet att lära sig , men den är liten, tung och tar fina bilder, när man väl testat lite olika finesser.

TACK älskling!

Vi skämde inte bort Jonas lika stort..av mig och tjejerna fick han ett "plastkort" på Jula för att köpa sig något nytt till verkstan, kanske en ny gersåg eller bänk eller vad han nu vill ha åt sig själv.
Alla vet hans faschination för sågar så vi får väl se vad han kommer hem med för något låtande.

/Maja

Inga kommentarer: