onsdag 28 december 2011

Temperaturen är hög ut i kroppen..

...eller den var.
Julia gick och la sig med 38.8 och alvedon i kroppen.
Kom in och väckte mig några gånger.
Den sista gången klockan fyra.
Då stod det någon vid fotänden och viskade.
- Mamma..mammaaa.
Då smyger jag alltid upp för att inte väcka Alice, tar Julia i handen och går ur rummet.
- Ska jag följa dig till sängen igen?
- Jag äj baja jite tösstig förståj du.
- Då hämtar jag vatten, gå till rummet så länge.
- Jag stäjjej mig vid sängkanten och väntaj mamma.
:-)
- Gör det...
Och så tassar vi åt varsitt håll.
Väl inne i hennes rum står hon upp och dricker sitt vatten och jag sitter på knä bredvid.
- Ska vi sova nu då Julia.
- Ja....men föst måste jag djicka ajjt de häj vattnet.. Viskar hon.
Pricken ligger med huvudet i hennes hand.
- Schh mamma, du fåj faktist vaja jite tyst, Pjicken sovej.
Och så tittar hon så där hund-ögon-vackraste-fkickan-på-jorden-aktigt på mig.
- Du är så snäll mot dina mjukisdjur Julia.
- Jaaa, visst äj ja....
Sen kommer det där som får alla mammor, hur trött man än är, att bara smälta.
Ungen tar sin lilla varma hand och stryker mig mjukt från pannan, över kinden och ner mot hakan och säger.
- Vad du äj snäjj mamma.
Och så kommer kramen, k-r-a-m-e-n som ger så mycket kärlek att jag kan sprängas.
- Ja äjskaj dig mamma.
- Åh himmel fantastiska barn, säger jag och borrar in ansiktet i allt det där flygiga krull-lockiga änglahåret.
- Jag älskar dig också!
Sen får jag stoppa om henne, så febern går bort, resonerade hon.
Jag stoppar om och viskar.
- Godnatt min skatt, sov så gott.
Då kommer det sömntyst från allt det fluffiga täcket.
- Sov så gott...äjskaj dig också.
Sen släcker jag nattlampan och tassar ut.
Himmel så jag älskar dom här barnen.
Även om jag får springa upp några gånger per natt så älskar jag dom här barnen.
Dom där kramarna och pussarna man får, dom liksom raderar alla dom där trots-utbrotten hon kan få.
Bara sudd-sudd så är dom borta.
Våra fina tjejer.
Så mycket vilja, envishet och förbaskat mycket kärlek.
Och det bästa:
Dom är våra!

Kärlek/ Maja

Inga kommentarer: