onsdag 4 januari 2012

Det är här det händer..


Varje gång jag skriver om vårt hobbyrum så är detta jag skriver om.


Här har vi vårt hobbyrum, just nu mera kaos än ordning men jag har prioriterat lite annat under december än att organisera och städa hyllor.
Julia har en stor lång yta att skapa vid, precis vad hon vill, rita, pyssla, pärla, sy, klippa, leka med lera, leka med sina stämplar eller pussla.
Dom smarta byttorna på väggen är vanliga köksbyttor från Ikea i serien Grundtal. krukorna, i plast, sitter inte fast utan plockas ner när hon vill ha dom, där i är det kritor, tuschpennor, stämplar mm.
Ovanför hennes arbetshörna ska det också upp en hylla, precis som över min, så hon kan ha sina pussel där, som nu tar plats på skrivbordet.


Där finns allt vi behöver och lite till.
Bra förvaring i form utav tre höga Billybokhyllor, fyndade på Blocket för 150 kr.
Högt bra klippbord där jag alltid står, oavsett om jag ritar, klipper, nålar eller pysslar.
Julia har hyllor som bara är hennes med färger och pyssel och självklart sitt fina målarstativ och sin teckningsvägg där allt hon målar hängsupp på vajer.

Här händer det spännande saker :-)
Det ska bli mer fixat för knappar och alla mönster pärmar uppe på hyllan men just nu fungerar min lilla hörna perfekt.
Lagom mix av kaos och ordning.

Så ni kan ju lätt förstå, att vi älskar vårat hobbyrum, och att vara där.
Framför allt behöver vi inte plocka undan efter oss hela tiden om vi behöver avbryta och gå upp för lunch eller annat.

/Maja

2 kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Vilket mysigt rum att pyssla i!

Så roligt att din inspiration bara ploppade fram sådär på morgonkvisten :)

Du behöver inte använda limpistol som jag gjorde, det kräver att man ruggar upp ytan för att få ordentligt fäste och bra kontaktyta samt väljer det starka limmet för hög värme. Har du inte det kan du du ju bara köpa ett riktigt hållbart kontaktlim på järnhandeln, i bygghandeln eller hobbyaffären och limma med. Det är ju det allra enklaste. Och förmodligen billigaste :)

Stort lycka till med ditt tårtfat! :)

Kram Sofia

Gottegrisen sa...

Vilket härligt pysselrum!!