torsdag 12 januari 2012

En Härlig Dag!

Igår var det dags för Alice 8 månaders kontroll och BOEL test.
(hörsel, greppa, smaka mm)
Vi fick träffa våran nya barnmorska Britt som är helt toppen!

Alice har växt fint, mest på längden, nu är hon 73 cm och väger 8750.
Och hon bara skrattade hela tiden så fort Britt sa något :-)

Julia som alltid är den duktigaste i hela världen så fort vi är iväg på något fick idel fina ord strödda äver sig av Britt och när vi avslutade besöket fick Julia välja en litet djur ur en burk, det var glittriga krokodiler eller grodor i olika färger och hon valde en guldfärgad som hon sedan dess vårdar för glatta livet.

Efter bvc var det dags för återbesök för mig hos Mvc efter spiralinsättningen eftersom det strulade så och som vi älskar Anna och Julia älskar Anna och hon fick låna stetoskopet och lyssna på Pricken som hade en bebis i magen, sen hade Julia också en bebis i magen sa hon som skulle komma om 14 minuter :-)
Tyvär så verkar min spiral ha kommit på villovägar det lilla livet för hon hittade den inte...
Så nu är tid bokad på Alingsås Gyn för ultraljud så dom ser vart den är, så man kan ta bort den och sätta ny.



Mina båda tjejer är fantastiska, det kan inte sägas nog många gånger.
Och det beror ju på att dom är så vana, vana att vara med överallt, vana att vara i olika situationer, vana att bli sedda, få vara med, uppskattas, hyllas och få vara delaktiga.
När vi är iväg på saker är det ALDRIG strul.
Dom älskar att åka vagnen båda två, och bil, och buss.
Alice är nöjd och glad där hon halvsitter och bara hon får mat när hon ska så skrattar hon åt Julias allt prat, den munnen går i ett när vi är ute, och så somnar hon lite och så håller det.


Igår sa jag till Julia innan vi åkte att vi skulle göra en hemlighet på stan....


Och när jag berättade vad den hemligheten var, att gå på Cafe!
Då lyste hela ansiktet på henne.
Jag gillar dock inte dom "moderna" caferna där kakorna är levererade och kaffet ljummet och serveras av snorkiga tjejer, jag älskar gamla cafeér med känsla och hembakat,.
Vi gick till Kaffedoppet, ett 60 år gammalt cafe där Julia beställde själv.
- Vad vill du äta, frågade tjejen.
- Ja skujje vija ha en bujje....och festis, fåj ja det?
- Såklart du får sa jag.
- Vill du ha gul, röd eller lila festis, frågade tjejen.
- Ja jijjaj den jija.

Sen satte vi oss där inne och fikade loss, och Julia pratade, och pratade med andra, och berättade och sen pöste hon och sa att det här var en bra hemlighet vi gjorde och att nu var hon minsann bullmätt i hela magen och opps, nu skulle hennes bebis komma och plopp kom den men sen plopp putta hon in den i magen igen ..
Jag kan garantera er att tanterna intill hade en fnittrig fikastund :-)

Det var utlovat att också gå till apoteket för inköp av nya tandborstar, nu när hon borstar dom små gaddarna tio ggr per dag (minst) sedan nya höga pallen introducerades och hon ser sig i spegeln och kan fixa och grejja, så måste hon ha platta skaft på borstarna så dom ligger still på handfatet när hon tar tandkräm.
TePe hade fina med mönster.
Hon höll den gröna fina påsen i ett järngrepp och berättade för alla, i alla butiker vi sedan besökte, att påsen var hennes och att det var hennes fina borstar med krokodil på..och att hon i sin innerficka på jackan hade en guldgroda som hon fått av britt...och att vi varit på cafe.

Jag älskar mina barn, jag älskar dom så mycket så det gör ont i hela kroppen när jag inte är i närheten av dom.
Att få äran att tillbringa hela dagarna med dom är en ynnest som inte många tar tillvara på.
Det är synd.
Tiden går så fort, snart är den förbi.
Men jag njuter, varje jäkla dag njuter jag av att få vara med tjejerna, att se den här härliga utveckligen som sker mitt framför ögonen på mig.
Det är fan oslagbart!

Kram Maja

Inga kommentarer: