tisdag 24 januari 2012

Fantastiska Dag!


Tio minus kräver sin klädsel...och såpbubblor!


Jag blåste, Julia jagade...


Förmiddags pulkaåkning i stoooooora backen där det gick iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii-fort.


Jag drog fröken upp i pulkan, backen är brant, sen åkte vi ner tillsammans och jädrar vilken fart vi fick, haha!



Vi åkte så pulkan gick sönder...så Julia ville testa att laga den.


Insåg att det inte går så:
- Äsch mamma de jöj inget, vi åkej iajjafajj.


Och som vi åkte, en hel timma höll vi på, det var min dagens motion.
Julia tjoade högt trots att vi var komplett ensamma i hela backen:
- Se upp i backen, se upp däj neje, nu kommej viiiiiiiiiiii!!!!


Det har varit en jättefin dag, solig och klar trots alla minusgrader.


När vi tröttnade tog vi en promenad till postlådan


Huset


På väg från brevlådan hittade Julia en fin kvist som också skulle vara med och panga såpbubblor.


Så hon sprang, gjorde snöänglar, vi tösaltade entretrappen och Julia planterade "snöblommor", dvs väldigt mycket snö i en hink där hon sen stack ner pinnen.

-Så dä ja, nu jej vi oss av mamma.
- Vart ska vi ge oss av tycker du...vi kan ju inte lämna Alice i vagnen.
- Äsch, de jöj väj inget, vi ska ju baja tijj gajaset.
- Jaha, ja då så
- Kom nu så ja sjippej sata (tjata) på dig mamma
- Hahahahahaha!!


Alice ja, hon bara sov och sov, det hade nog jag också gjort om jag legat så här skönt i päls och åkpåse och filt och gud vet allt.
Hon sov utomhus från att vi gick ut kl 11 till vi gick in halv två.

Frisk luft = sov luft

Just nu är ju storfis och J på gymnastik, kommer om tio så jag ska ladda på stekpannan med pannkakor, J sticker direkt tillbaka till jobbet i stan, Hotellet har invigning på torsdag och måste ju bli klart...
Ensam läggning av två barn igen, jippi....
Ironin bara flödar.

Kram Maja

Inga kommentarer: