lördag 21 januari 2012

Fredagkväll med hundar, kusin och HippHurra


Fredag och morfar fyllde 67 unga år så självklart åkte födelsedagståget fram vid kvällens besök.
Dagens hipphurrasång hade han fått av oss redan på förmiddagen.


Fredagskvällsbesöket innebar ju: En kusin, en kusinsambo och två hundar som Julia ä-l-s-k-a-r!


Fina Emma!


El Kusino Jens


En mycket trött Julia som inte hade den minsta ro att sitta ner vid kvällsmaten och dinera dom färska och rykande varma thekakorna, hon hade allt fokus på Phoebe och Ragazza och de två bollarna Jens och Emma tagit med sig för att Julia skulle kunna leka lite med dom..

Mitt hemmagjorda tårtfat invigt.

När det var dags för chokladtårta morfars Dag till ära
(han bor ju 30 mil bort så vi firande utan honom..)
så var storskrot redan i pyjamas och lillskrot sov som en stock
(något hon inte skulle göra om en timma ungefär med facit i hand)


Oj vad dom där raringarna är uppskattade av fröken kan jag lova.
Till slut gick hon iallafall och la sig och somnade väl mer eller mindre på några sekunder vid halv nio tiden...då var det dags för lillskrot att vädra strupen och oj så ledsen så efter en lång stund av att försöka natta om henne fick hon smyga med mig tillbaka in till dom andra...



Förutom att vi fick fantastiskt härligt och trevligt sällskap under kvällen och fram till midnatt, timmarna bara flyger iväg, så fick Julia ett fint smyckeset från SNÖ ( som säkert jag kommer låna någongång) och jag det jag älskar i blomsterväg.
Vita tulpaner, min favorit.

Tack för en härlig kväll!!
/Maja

Inga kommentarer: