onsdag 18 januari 2012

Lillskrutt


Så pigg och glad men sover som skrot just nu,


Morgonens Alice som kanske sovit som mest fem timmar inatt men som mest 40 min åt gången pga allt det där snoret i näsan som sitter som hårt slem som bara koksaltlösning och näsfridan når på och hur glad blir hon när man måste göra det mitt i natten...Inte glad alls kan jag lova.


Oj vad hon kan ljuda den här damen...och då måste man hålla henne i schack för att inte väcka Julia...som gick si så där. När alla äntligen kommit till ro, ja gissa vem som börjar då.
Snarkmannen, som nu ska förpassas till soffan nattetid tills barnens snoriga näsor är ett minne blott och bättre sömn har infunnit sig.
Man blir lite mör efter att ha varit vaken med de båda ett ex antal timmar per natt.
(och av att behöva kicka till sambon en gång i kvarten för han väcker alla med sina j-la läten)

Men, hon är glad, jätteglad, men det kliar i dom där bissingarna som växer ut.
Nu ska jag koka en häxbrygd som ger mega energi, ikväll är jag ensam med båda barnen för Jonas är på hockey....
Bort alla snor-baciller bort häcks väck!

/Maja

Inga kommentarer: