torsdag 19 januari 2012

Liten Husmor


Detta med roll-lekar och leka mamma är något som Julia gjort länge.
Göra det som mamma gör.
Så ett strykjärn har stått på önskelistan länge..


Idag kom jag på att vi i städförrådet har ett splitt nytt resestrykjärn som aldrig nyttjats och kommer troligen inte göra det heller efter 10 år...


Så istället för ett i plast fick hon nu ett litet riktigt och hjälp så lycklig hon blev.
Hon dansade på golvet, hoppade runt och tyckte att
-Åh va du äj bja på att hitta på sakej mamma!!


- Ett eget stjykjän..nu kan ja stjyka ajja mina kjädej..och dockans...och ajjt ajjt!


Klippte bort sladden gjorde jag dock så inga eventuella "jag-skulle-bara-testa-vägguttaget" olyckor händer.

Och hon strök, och hon dansade och hon sjöng och den där snoriga näsan bekom henne inte.


- Nu måste ja jöja de jiiiiite vajmaje...*snurra snurra* så dä ja, nu äj de vajmt.


Just nu stryker hon fortfarande där inne...mellan varven kommer hon ut med strykjärnet under armen.
Jag förstår hennes lycka och glädje.
Jag fick också ett strykjärn, fast av plast när jag var liten...kan jag ha varit fem?
Det var vitt och brunt och gick att snurra på lite knappar.
En plastsladd som bara snurrade och tvinnade sig men oj vad jag strök.

Vardagsöveraskningar är bäst!
Kram Maja

Inga kommentarer: