söndag 22 januari 2012

Pulka en söndag


Söndag och snön ligger kvar!
Alice sitter i hallen och väntar på att jag och Julia ska bli klara för utelek.
Eftersom vintern aldrig blev vinter inhandlades aldrig någon fleecejacka till Alice att ha under overallen och över understället så hon fick dra på sig Julias urväxta och ngt förstora....  :-)


Första pulkaåkningen för lillfisen!
Väl inpackad i varm åkpåse, något som behövdes idag.
Det var inte så kallt men vi har ca 15 cm djup snö som fortfarande ligger kvar.
Jättefint!


Julia: - Kom Ajice, jigg nu häj, ja ska dja dig ska du se.


Och hon drog..och drog..


Hon stånkade och stönade


Sen ville inte Alice mer utan hon fick ligga och sova i vagnen medan jag och Julia roade oss.


- Dja mig mamma...


Pappa J kom ut och tömde lite slippåsar då och då.


Vi såg äntligen lite grannar, något som varit sällsynt när det inte funnits snö.


Cia och Gunnar var också ute, något Julia uppskattade.


Det var dock väldigt dåligt med kramsnö idag så vi tog dom ihopplogade och stelnade snöblcoken som plogbilen lämnat efter sig och byggde en jätte-snölykta som vi tände.


Julia bar och bar


Och sprang för att skydda sig mot mina snöbollskrig :-)


Alice hon bara sov och sov..och sov.


Efter 2,5 timma var det dags att gå in och värma oss.
Jag var blöt ända in till understället.
Jag och Julia skulle nämligen snurra och då drutta vi omkull med buller och bång så mössorna for, men oj så vi skrattade.
Innan vi gick in släpade vi faktikst en massa massa ved i pulkan så vi kan få fart på en värmade brasa här idag.
Att ha en kamin att elda i är lyx under vinterhalvåret.
Om jag bara kunde lära mig att underhålla elden när jag väl fått fart på klabbarna.

Kram Maja

Inga kommentarer: