tisdag 3 januari 2012

Våran Fina Dag


Åh detta fantastiska glada troll med jordens finaste hår.


Som är inne i en period när hon bara borstar tänderna om hon får ta min...


Så det får hon..hellre rena tänder än att inte borsta alls.


När alla tre var klara, det tar en stund kan jag lova...så var det dags för Rivar-Julia att demolera pepparkakshuset :-)


Roliagaste sysslan med hela huset tror jag.


-Krasch!
I år fick hon dock inte smaka något av det eftersom jag limmat ihop det med limpistolen.
Ja vad ska man ha den till om inte till alla sina små projekt.


- Vad vill du göra idag?
- Vaja i hobbyjummet och sy och kjippa.

Så ner gick vi, och Julia fick en tygbit och garn och stor stoppnål och så sydde hon..


Men roliagast är att klippa med barnsaxen.
- Ja vijj kjippa me min bansax..ja jovaj att vaja föjsikti mamma.


Och hon är försiktig och noga och koncentrerad på varenda rörelse.
Men jag vågar knappt gå därifrån ens för att ta en maskin tvätt.
TÄNK...t-ä-n-k om hon skulle få för sig, som jag fick, att testa att klippa sitt hår?!?!
Får i-n-t-e ske!


Nåja, en stund senare och mätta i magarna ville vi baka lite inför morgondagens fika och lekbesök.
Robin, Pontus och mamma Therese kommer ju!


- Ja äj bästa bagan i stan!!

Jag håller med :-)
Hon gjorde det mesta idag, tom knäckte äggen, det enda jag behöver göra är att starta maskinen och värma smöret.


Och belöningen kommer ju efteråt för hon är snabb på att hojta till om att hon vill "jättegäna" slicka bunken....


Vad vi bakade?
En sockerkaka, det var längesen.

Kram Maja

Inga kommentarer: