torsdag 16 februari 2012

Alice - Framsteg

Denna lilla krabat som bara växer och växer.
Igår upptäckte J att hon hasat sig en halvmeter.
Krypa ligger inte för henne riktigt, lika "seg" som Julia :-)
Men hasa på rumpan sittande funkade tydligen när hon såg pappa J's verktygslåda framför sig.
Hon "pratar" massor nu.
Säger man - Kan du vinka Alice. Så slänger hon upp ena handen och viftar som besatt och säger:
- Ehj-ehj
Nappen kan hon sedan länge stoppa in och ta ut själv men nu gör hon det även som en lek med mig.
Ger mig nappen i munnen..då säger jag -Tack.
Sen tar hon den, då säger jag - Varsågod.
Så där kan hon hålla på länge, och mellan varje Tack och Varsågod så kollar hon och avvaktar tills jag säger orden, innan hon vare sig ger eller tar den.
Idag såg vi en ny lärdom jag inte sett.
Från liggande på mage kan hon själv sätta sig upp.
Det tar två sekunder.
Hon står och svajjar på knä sedan länge men att komma framåt verkar svårt, däremot är hon en racerförare på att ta sig bakåt.
Gnissla tänder gör hon, hon har nu två nere och tre uppe, den fjärde uppe på G.
Och hon gnisslar dom mot varandra, hua vad det låter.
Det här charmtrollet är en fröjd.
/Maja

Inga kommentarer: