söndag 12 februari 2012

Söndags Bestyr


Våra helger har en tendens att försvinna och gå upp i intet.
Fast vi får en väldig massa bra och roliga saker gjorda.
Som denna helgen.


Idag bakade Julia och jag en butterkakaBulle till obligatoriska helgfikan.
Medan jag och Alice målade bokhyllorna som Jonas har byggt så gick pappa J och Julia ut en timma och lekte i snön.


LIllskrot som är det mest lätthanterliga barn på jordklotet...


Har intagit en liten kaxig pose... :-)


Men ständigt glad...

Igår låg jag på knä för tredje gången på tre dagar och hordvaxade golvet i Alice rum för sista gången.
Jag ska nog inte räkna ut hur många löpmeter parkett jag har dragit över, med pensel, bit för bit.
Men fint blir det.
Jag fick tvättat en massa och grundade bokhyllorna.
Jonas och Julia passade även på igår lördag att vara ute i friska luften och på kvällen när vi alla hoppat ur både målarbyxor och arbetsbyxor, det ständiga helgmunderingen här (känns det som) så blev det Schlager och Indisk hämtmat.

Perfekt avslutning på dagen.
/Maja

Inga kommentarer: