onsdag 7 mars 2012

En Liten Ida


Vi har fått en ny familjemedlem..
En liten Ida.
Gissa om vi blev förvånade när det knackade på dörren och utanför stod en korg, där i låg en liten docka...
På lappen stod det:
- Hej Julia. Jag heter Ida och jag undrar om jag får bo här....?


Och det fanns det ju inga tvivel om att hon skulle få..
Julia kramade och myste och konstaterade att Ida minsann hade lika krulligt hår som hon själv.


Vi tog upp henne till Julias rum...hon trodde att Ida nog kommit med bussen vi brukar åka, och att vi inte hört det..fast samtidigt så förstod hon att det var jag som sytt hennes klänning och att dockans byxor var Alice omsydda tights sedan hon var yttepytte bebis..


Ida var lite tovig tyckte fröken så hon började med att kamma och klappa, sen lagade hon mat, gav välling, och bäddade ner henne i sin säng, för hon var nog trött efter att ha gått från bussen och till oss...

Ida....hon kom ju till oss tillsammans med paketet med strykbrädan,
Sen har hon legat nere i hobbyrummet, lätt fömd och väntat på rätt tillfälle att få flytta in.
Idag kändes som en sån dag.
Kram Maja 

1 kommentar:

Sofia sa...

Åh vad glad jag är att mina gamla docka är som ny igen :)verkligen supersöt. vad duktig du är på att fixa.