tisdag 6 mars 2012

Måndags Druttel


När farmor hade lämnat oss på måndagens förmiddag ställde Julia och jag till med bullbak.
Efter den misslyckade Choklate Ruffle Tårtan jag bakade till Jonas kalas så fanns det en massa god chokladgegg-kola-topping kvar...


Det hade vi som mål att ha i våra bullar.
Goda chokladbullar!
Julia sköter som vanligt alla ingredienserna...förutom det som ska värmas.


Medan degen jäste och Alice sov middag passade vi på att leka med prinsessan på ärten, fast till slut tröttnade fröken att spela och ville bädda alla sängarna så dom var fina och "- stjunta i gjöna ättan, pjinsessan jiggej så knöjit då...


Lagom till utbakningen vaknade lillskrot och blev vaktare utav bullformarna, som dagen till ära var gröna med blommor och lila med vita dotts.


- Vadå, ska inte ja få nån deg och leka med??


Julia kavlade, men tyckte sen att det var bäst, som vanligt, att hon mest smakade på sin deg, så fick JAG göra bullarna....


Ännu mera jäsning skulle bullarna få och då skulle vi leka doktor för nu var alla nallarna sjuka...


HImmel och pannkaka, det var bara att ta hand om dom stackarna


och som frivillig assistens till doktorn erbjöd sig Alice.

Lagom till tre mellanmålet hade vi sedan ett gäng med rykande färska chokladbullar som smakade super smaskens.

/Maja

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad ni äter bullar! Ingen GI eller lchf här så långt ögat når, skönt!

Mamma Maja sa...

Haha....njae...
Som den godisgris jag är så tycker jag att man får unna sig saker.
Däremot förösker jag undvika pasta ris och potatis men äter fett fett och smaskiga fika kakor :-)
Och barnen måste ju få fika och inte bara äta frallor när det är fika och solen skiner :-)
Det bästa med hembakat är ju dessutom att man har full koll på innehållet.
Fram för mera fika åt folket :-)
/Maja

Anonym sa...

Ha, synd att vi inte är kompisar! Hade gärna girat förbi på fika med alla de godskaer ni gör!