söndag 11 mars 2012

Nytt Nattplagg


Lördag och jag och tjejerna körde Jonas till match men tog själva bilen för att köpa lite tyger.
Fröken poserar här i nya nattlinnet och bästa bästa tjocka trikå tightsen.
Tygerna är köpta på Myrins och just det svarta trikåtyget var så fantastiskt kvalite, och tungt, att jag nog kommer kunna tvätta det en miljard gånger utan att det ens syns.

Inne i tygaffären så sa jag att Julia fick hålla sig synlig.
- Om jag sungej jite, då höj du mig...(hör)
- Ja, fast jag vill se dig också....
-Oki...


Så tittade vi på tyger och Julia tyckte det mesta var fint men vi hittade riktigt bra kvalitetstyger i lila med vita moln, som ska bli nattlinnen till båda, med matchande tights i lila...
Detta tyget som Julia har nattlinnet i på bilderna är röda zebror, Alice ska få likadant.


Svart tjock tätvävd trikå, köptes för att räcka till fyra par barntights och en klänning till mig.

Nattlinne och tights i tjock härlig kvalitetstrikå.
Till modellen inspirerades jag utav Mariah och ritade klänningen rundad och längre bak än fram.
För att barnen ska se vilka tights som hör till vilket nattlinne så sattes matchande hjärtan på knäna.
(tar en evighet att sicksacka runt...smått smått)

Vid symaskinen  /Maja




Inga kommentarer: