tisdag 20 mars 2012

Övning

Jag lär Julia att använda min mobil. (vi har ju ingen fast telefon hemma)
Så hon ska kunna ringa Jonas om det händer något.
Jag kan ju trilla och slå mig. Typ.
Jonas står alltid som första person i min telefonlista.
Så idag testade hon igen.
- Kommer du ihåg hur du ska göra om du behöver ringa till pappa Julia?
- Säjvkjat....
- Så häj göj man....jag djaj upp juckan (luckan, jag har en hederlig rosa sonyEricson) sen tjyckej ja på den gjöna knappen två gångej, då svajaj pappa.
Och så gjorde hon det, och pappa Jonas svarade :-)

Att kunna ringa nödsamtal till sin pappa är alltid bra att kunna.
Det kan ju faktikst hända saker som gör att jag inte kan.
Nu kan Julia.
Snart ska vi öva 112 samtal.
Den blir trixigare.
Inte direkt så man kan testringa dom som vi gjort till Jonas :-)

/Maja

Inga kommentarer: