fredag 1 juni 2012

Detta med vagnar...na...

Hm....detta med vagnar är ju lite som med handväskor.
En snyggelisnygg accessoar men som måste vara praktikst :-)
Nej, så är det ju inte men snyggelisnygg har nog varit mottot..och praktisk.
Men, om någon innan vi fick Julia, hade talat om hur många vagnar vi skulle komma att äga så hade jag väl svimmat en liten aning eller iallafall himlat med ögonen..
Här är dom!

                                            

Vi började med en Teutonia Mistral S..
Riktigt nöjd så länge vi hade liggdelen, när sittdelen skulle på kändes det som jag körde runt på en Stena Färja..




Då blev det lite snabb jakt efter en ersättare.
Fastnade för vännen AK's vagn Quinny Buzz 3.
En knallröd härlig sak med tempurdyna åt Julias lilla rumpa.
Den funkade ett tag...
Till jag kände att Julia blev lite för stor för sitsen....

 

Då införskaffade jag oss en BabyTravel..ni ser ju redan här den röda tråden.
Tre hjulingar is tha shit. :-)
Den här var smidig, lätt och fantastikst lättkörd..
Men kändes..beige.
Trist alltså.
Bytes-tentaklerna sattes ut och en kväll utan så mycket sömn men med ett fungerande internet..

.....budade jag hem The Vagn Numero Ono av bara farten.
En Urban Jungle Mountain Buggy.
För den fachionabla summan av 4500 inkl frakt för en 2009 års modell.
Åh lyckliga lycka bättre vagn får man leta efter.
Ångrar det köpet det gör jag aldrig.
Quinnyn och BayTraveln åkte snabbt ut på Blocket för tre vagnar i våran lilla hall i stan var inte att föredra :-)
Om du frågar Jonas alltså....
UJ vagnen, singel varianten, den har vi fortfarande kvar...
Men eftersom Julia fortfarande älskar att vara vagn buren och lillasyster var på ingång fick vi ju för dryga året sedan även införskaffa en Duo variant utav min älsklingsmodell Urban.
För er som letar Duo varianter.
Sluta leta, Köp Urban.
Nöjdelinöjdast.


Men, nu är det ju som så...att ibland behöver man ett komplement.
Så nu består vagnparken även utav en Quinny Zapp när vi måste vara lite mer minimala.

Det är väl ganska bra arbetat på fyra år.
Sex vagnar totalt varav vi nu bara har tre kvar :-)
Vagnar är som skor...du kan inte ha för många....

/Maja

Inga kommentarer: