söndag 17 juni 2012

Kalas hos Robin.


Kalasredo!!

Knappt har vi gått av båten från danmarks-semestern så var det bara att svida om till kalas kläderna för Julia och mig för nu skulle vi åka och fira att Robin fyller tre år. (inorgon)



Paketet med förstoringsburken från Jabadabado samt munspelet är väl inslagna och Julia har ritat ett matchande kort.


Välframme stod Markus och grillade hamburgare och korv, på tomten stod nya lekstugan och en massa massa saker på hjul i barnstorlek och dom flesta med märket John Dere :-)


Att ett så litet hus kan rymma så många barn...


9 barn i åldrar 1 år till 6.
Varav några var igenkänningsbara från gymnatsiken och några tillhör ju våran Mullegrupp.


Födelsedagsbarnet!

Det bjöds på mat för alla storlekar..


Men jag tror att alla barn hade spring i benen för tillslut satt bara William och Julia kvar ensamma och åt..


Snälla Axel, från Knyttegruppen..


Efter presentöppning som kunde ske utomhus var det födelsedagssång och fram kom tårtan.
Jag fick mig en jämlike i mastodont kaffedrickande och då det ordnades fram lekar som
Sätta svansen på Grisen och Fiskdamm under tiden vi vuxna drack kaffe och åt tårta satt jag kvar på min trinda rumpa och passade på att fika utan att ha ena benet utanför stolsitsen och alltid vara på språng..
(Alice var ju hemma med pappa J)

Tre timmar var lagom många med fart, elk, bus, lite tårar och en massa gott i magen så då gick Julia och tackade Therese och Markus för maten, fikan och att hon fick komma.
Sen fick Robin en grattiskram och Puss..igen.
Säga vad man vill men artig, det är hon.

Kram Maja

Inga kommentarer: