tisdag 7 augusti 2012

Hemma igen..


Som ni säkert förstått så har vi varit på lite resande fot...


Nu är vi hemma igen och idag har det därför fyllts på kyl, lämnats böcker på biblioteket, tvättats massor, bakat jordens godaste Foccacia bröd, kladdkaka och banankaka..


Igår kväll fick jag för mig, trött och knasig, att jag skulle möblera om.
Jonas blängde lite på mig där han satt och kollade OS medan jag släpade runt den ena av schäslongerna och muttrade att -jaja, jag gör det väl imorgon då.


Och det gjorde jag..
Alice och jag flyttade den ena vita schäslongen ut till härnet vid trappan i allrummet, där vi sitter och läser, mycket bättre tyckte Alice och installerade sig leende direkt.

Fåtöljen som stod där, en Tomelilla med fotpall, står nu i vardagsrummet och ska få ny klädsel i svart och vitt...
Fåtöljen Ångby som nu har en yberful brun kostym ska nog få bli vit.
Sen ska bara den jättefula tapeten bort också så kanske jag blir lugn.

Återkommer.
Kram Maja

Inga kommentarer: