onsdag 26 september 2012

Att ha gjort tisdag

 
Tisdagen spenderades mestadels tillsammans med tjejerna nere i hobbyrummet.
Julia pysslade och pärlade och målade en masssssa tavlor på både canvas och kartong vid sitt fina staffli.
Jag klippte och förberedda för att sy alla bakverk i plysch inför helgens kalas och Alice pillade med det hon hittade blandat med lite pussel och bokläsning.
Jisses vad den ungen älskar böcker och jisses vad glad jag blir!
När vi väl dristade oss upp till ovanplan för lunch och mellanmål och allt där emellan så slog vi ner oss i Alice rum och plöjde igenom dom flesta utav alla nya biblioteksböcker vi lånade i måndags.
 
Idag tog tjejerna sovmorgon och det förstår jag, det har varit mycket vaket inatt.
Mycket.
Men, nu är alla påklädda badade och i den fina kitchenAiden står en sirapsbröd-deg och pöser och jäser sig som den värsta lilla gubbe.
Idag är jag nämligen fyra barns.....mamma.
Jag har grannbarnen Jesper och Sofia som "dagbarn" till sena sena kvällen.
Så ikväll blir det fullt kring middagsbordet och Julia ser verkligen fram emot det.
Det och att Sofia snart kommer in och pysslar med oss.
 
Hasta Hasta.
kram Maja

Inga kommentarer: