fredag 21 september 2012

Att Ikea sig lite

 
Jahadå, fredag och bilburna och klockan på väckning för modern för att gå in och mysa med barn och väcka dom under lugna former.
Julia som varit uppe två gånger inatt.
Först med camperande av Pricken och Snutten och ingosad vid min hals och när hon tyckte det blev för varmt och trångt och ville bli inburen i sin säng så tog det en timma innan hon kom igen, knackande på axeln.
- Vill du sova hos mig igen?
- Nä, jag vill bara att du ska bära mig tillbaka, det är mysigt..

 
Iallafall...
Med några minuters felmarginal mötte vi upp Stina och Albin strax efter tio för slutmål:
Ikea.
Lite rutchkana och lite köttbullelunch och lite shoppng, med betoning på lite.
Det primära var tyg till fåtöljen.
Check.

 
Nu är det ju då som så, att någon kartläsare har jag ju aldrig varit och kommer heller aldrig att bli.
Och ja, missar man en avfart, eller mera....åker av förtidigt så får man ju inprovisera lite.
Två glada barn i bilen och googlemaps tog oss på rätt köl igen, om än 20 minuter över tiden.
Men hey, vi fick åka Angeredsbron!
Stort! (ironi, bäst jag påpekar det, ironi alltså...)

 
När lite tittning var klart och lite klämmande och kännande och lite öppna skåp och lådor och en massa -Åh och -Jaaa och lyriska blickar över all denna o-r-d-n-i-n-g man skulle kunna ha i sina garderober om man bara hade Ikeas garderobslösningar och stort walk-on-closet med stora runda mattor och avhängsningsytor och skoställ....S-k-o-s-t-ä-l-l där dom bara liksom briljerar alla mina skor och lite suktande ännu mera...
Så tog vi oss till Restaurangen där det slank ner både köttbullar Kyckling och chokladdelikatesser för som Julia säger.
- Fredag, då är det chokladdagen!

 
Vissa av oss höll sig ju dock till den mer sunda linjen alá Anna Skipper och Du är vad du äter och knaprade äpplen medan vi andra gick all-in.
 
När vi efter några timmar, si så där 4 minst, begav oss hemåt i ösregnet och jag visste att hem kan jag åtminstone inte köra fel så kommer mitt talesätt från frukosten tillbaka som ett eko från unga fröken J.
 
- Stina: -Ja den blev ju några timmar ändå.
- Mmm, fast vi ska kasnke dra bort min felkörning i tid.
Julia: - Ja men några timmar på Ikea är bättre än inga timmar alls!
 
Så här:
Frukost.
Jag: - Kommer du ihåg att du sov hos mig inatt.
- Ja, fast bara en liten stund.
- Ja, fast en liten stund är ju bättre än ingen stund alls....
 
Touché!
/Maja

Inga kommentarer: