torsdag 27 september 2012

Att kunna frossa i bakverk

 
Välkomna på kafferep allihopa!

 
Frosselifrossa i mjukaste godaste prinsesstårtan kanske?
 

 
Med spritsad gräddkant och pudrad med florsocker, på toppen pryds den utav en snirklig marsipanros

 
Eller man kanske hellre skulle ta sig en liten dammsugare....
Grön eller rosa, svårt val...

 
Finns det plast i magen sedan kan vi fresta med kanelbullar

 
och små delikata blåbärsbakelser, även dom med florsocker och marispanros.

 
Ja, nu är dom klara.
Och Julia har uttryclt sin önskan.
- Vet du mamma, jag har en ide....
Jag skulle jättegärna vilja ha sånna här kakor också...
Så det ska jag önska mig tänkte jag.
 
Och jag förstår henne.
Dom är sydda i fantastiskt mjuk och härlig velour och färgerna är jättehärliga.
Blåbärsbakelserna var lite otippade men det är Julia som valt vad jag skulle sy till Kusinens födelsedagskalas dit vi ska på lördag.
 
/Maja

Inga kommentarer: