söndag 9 september 2012

Kalas hos Edwin

 
Kalaskatten Julia
 
Puh, det blev en fartig och minst sagt fylld lördag.
Jonas var ju hemma med Alice medan jag for runt med Julia på SkogsKnytte och kalas.
 

 
När vi kom hem från skogen var det bara att hoppa ur skalkläderna och i bästa kalasstassen.
 

 
Edwin i stan hade bjudit in på 4 års monster-kalas.
 
Något som Julia var si så där imponerad utav  när inbjudan kom.
Sviterna efter kompisen Elias Spindelmannen kalas satt kvar i minnet.
 
- Julia, du har fått kalasinbjudan, säger jag glatt när den kom för en vecka sedan.
Edwin ska ha monsterkalas.
- Men mamma....jag vill nog inte gå....jag orkar nog inte det också.
(Hade strax före berättat att hennes Skogsknytte börjar samma dag)
- Kan det vara så att det är det där med Monster du inte gillar?
- Jaaa.....
Jag försäkrade henne om att det inte kommer riktiga monster utan bara barn och att honj inte behöver klä ut sig till monster utan till vad som helst.
Då var det oki.

 
Först var det snurra flaskan för att dela ut paketen

 
Hon var jättefin i sina lilla kattutstyrsel som kändes lagom...
Men hon var jätte jätte tillbakadragen, en Julia jag inte är van att se.

 
Men det var många olika kostymer och känner man inte just dom barnen kan det ju vara lite läskigt.
Födelsedagsbarnet Edwin är i mitten.

 
Efter lite lek bjöds det på monster-lila spagetti och korvspett.

 
Sätta Ögat på Monstret....

 
Och jättefina och goda minacupcakes med piratflaggor...
Och till oss vuxna som stannade kvar och inte lämnade våra barn serverades det fantastiskt god kladdkaka med grädde medan barnen fick glass i strut...
 
När jag sitter där och mumsar min kladdkaka kommer Julia smygande och säger tyst.
- Mamma, Jenny säger att det inte blir någon tårta utan bara glass.
- Ja men då är det så Julia men du gillar ju glass.
- Jamen mamma, du har sagt att man ALLTID ska ha tårta på kalas...
:-)
Hon smakade glatt av min kladdkaka och tyckte det var super :-)
 
Tre timmar senare satt vi i bilen igen och var på väg hem till pappa och Alice.
Alice som jag knappt sett skymten av denna lördagen.
En härlig med fylld dag blev det.
 
/Maja

Inga kommentarer: