måndag 3 september 2012

Monntag

Klockan väckte 8
Julia vaknade när jag gått upp
Morgontv för storskot,
Frukostfix för mor
Kaffe!
Prata prata prata, himmel vilka härliga historier den ungen kan få ihop.
Alice vaknar 9, fortsätter med ännu mera frukost.
Bädda tvätta barn ta på kläder fixa kök fixa mig slänga in en tvätt med Julias skogskläder ser extremt läskig utväxt i mitt mörka hår, grått!
Plattar plattar
Julia undrar varför jag penslar ögonen med färg
Plockar fram för lunchen
Adam Elsa och Karin kommer strax efter halv elva.
Lek lek lek
Fm fika
Lek lek lek
Sångstund, eller: Hur många sånger kan vi beta av i den Blå barnkammarboken.
Svar: Alla
Lunch
Lek lek lek
Halv fyra: Vinka av Adam Elsa Karin.
Får Julia att vila framför lite mysig film
Pappa J kommer hem halv fem
Tar barnen
Jag ikläder mig målarmundering och börjar måla golvlister
Förutom att se färg torka är detta de tråkigaste jag vet, men det gör liksom den berömda pricken över I:et med nymålade väggar.
Tar taklisterna när jag ändå är igång och tråkar.
Lägger Alice efter middagen, Jonas spelar spel med Julia.
Alice stensomnar.
Fortsätter med de extremt tråkiga listerna...
Imorgon ska det regna.
När Jonas tränar och jag lagt tjejerna är det kvalitetstid med penseln igen.
Och Hollywood fruar
Fyra fönster ska målas.
Det slår nästan lister i tråkighetsutförande...nästan i samma liga som dammsugning.
Men, båda måste göras.
Haft en tokhärlig dag
Halleluja!
/Maja

Inga kommentarer: