onsdag 14 november 2012

Att göra City och besöka vänner

 
Kusin Jens i allvarlig pose...eller så blev han bara trött av energiska Alice :-)
 
Toddelo denna onsdag!
Imåndags for ju jag och tjejerna med bussen til stora staden och mötte upp pappa J för bankmöte efter att jag Julia och Alice passade på att fynda upp mitt presentkort på ZARA jag fick av dom på morsdag.
Mina tjejer är fantastiska, men det har jag sagt förr.
Dom sitter i vagnen, trots att Julia är lite lång nu är det tryggast att inne i stan ha henne där när vi ska passera spårvagnsspår och bussar som korsar varandra i en salig röra.
Tror hon tyckte detsamma även om hon fick sitta på eget säte på bussen.
Inne i affärer kommer fröken med "Goda råd" och säger att allt är så fint, att skyltdockorna är söta men konstiga och att det finns såååååå mycket att titta på.
På banken satt Julia som ett tyst litet ljus och spelade alfabetståget på min telefon och Alice åt kex och gick runt och spanade in vad våran bankman Andreas hade i stt rum för roliga saker man kan dra i....

 
Efter bankmötet var vi bjudna på fika på min kusin Jens, och hans Emma, företag som ligger i city.
Dom hade även sina två hundar på kontoret..
Alice löpte helt amok.
Himmel vadhon lubbade runt, och pekade på hundarna så att alla, alla skulle förstå att dom fanns, och så skulle hon undersöka allt och så en sväng till hundarna igen och mer eller mindre vrålade ut sin lycka att få se hundar och klappa dom.
 

 
Så här stilla satt hon i si så där fem sekunder....

 
Att få en skrap bild på dom där två var näst intill en omöjlighet

 
Rara Emma hade ju ordnat med kritor och block och tejpade stora pappers ark på golvet så dom kunde rita stort!

 
Så av Julia såg vi inte så mycket mer än en rygg och ibland lite mer när hon satt en kort stund för fika innan hon ville måla igen..

 
Emma, smart krit och block fixare

 
Alice var nästan lika mycket på golvet som på väggarna och i taket denna kväll.
Kanske kompenserade upp allt sitt lung hon visat i några timmar före.

 
Det mesta vi såg av Julia....
När klockan var strax efter sju var det dags att tänka på hemåkningen och Alice, genomsvett och högröd i ansiktet, och trött Julia slocknade efter fem minuters körning :-)
 
Det var härligt att träffa kusin och Emma igen, det var ett tag sedan sist men snart blir det träff igen....och igen :-)
 
kram Maja

Inga kommentarer: