måndag 19 november 2012

Att ha gjort sista Skogsknytte för i år















 
Hu Jeda mig så kallt det var i skogen i lördags!
När jag smög upp och lät Julia ligga kvar där på min sänghalva där hon camperat sedan några nätter, stod termometern utomhus på minus två...
Och det var kallt där på allra sista gången för Skogsknytte i år.
Trots underställ och lager på lager och varma vantar och mössor så blev det kallt om rumpan på sittunderläggen.
Men finaste Stina gjorde avslutningen fin för barnen.
Vi sjöng och gjorde raketen för att få upp värmen, lekte lekar och letade nyckelpigebarn upp i träden.
Barnen fick sedan gå på skattjakt och följa snören bland snåren och hittade varsitt fint bylte som innehöll varsin perfekt termos för våra träffar.
Som avslutningsfika dolde sig till Julias förtjusning kladdkakemuffins och pepparkaksmuffins.
När hon ätit fyra chokladiga (små!) så tyckte jag att det räckte för idag.
- Men mamma, jag har ju inte smakat pepparkaksmuffinsen!!
Och så gjorde hon det.
Leken efter avslutningssången blev kortare pga kylan och jag glömde tjoa på alla att gruppbild skulle tas men det fina i kråksången är att vi träffas en gång till.
Den första advent ska vi ha en ljus-avslutningsfest nere vid vår sjö, där alla ska ha varsin tänd lykta, vi ska grilla korv över öppen eld och mysa och då är ju hela familjerna välkomna.
Tack för den här terminen Stina, det gjorde du bra!!
 
Kram Maja

Inga kommentarer: