torsdag 22 november 2012

Att längta efter julgodis

Julia och jag har pratat om jul idag.
Det kliar lite i fingrarna att julfixa och pynta till det.
Idag är ju Jonas lånt borta och Julia får somna i min säng.
Sagan lästes där.
Jag läste en bit ur Lotta på bråkmakargatan firar jul.
Och så pratade vi om att på jul, då behöver man ju inte gå och lägga sig som vanligt, utan får vara uppe lite längre, sitta framför brasan och mysa, se på lite teve och äta julgodis.
- Mamma, vart är mitt julgodis nu då?
- Det har jag inte köpt än...
- Man kan ju ha chokladlinser som julgodis väl, för det tycker jag ju om..
- Absolut, vill du det?
- Mmm, och så håller hon upp den lilla handen mot taket där hon ligger och så radar hon upp med fingrarna.
- Jag önskar mig som julgodis, chokladlinser, kexchoklad, klubba och så vanlig choklad..alltså sån där utan rån i och som ligger i ett gult papper med ett M på, samma bokstav som du börjar på mamma, det vill jag gärna gärna ha...
- Det tycker jag låter som en utmärkt ide Julia.
- Men mamma, Alice då...vad ska hon ha för julgodis framför brasan..
- Hon kasnke kan få stora russin och nåt annat hon tycker är gott, om hon orkar vara vaken..
- Nä, jag vet mamma, hon kan få smaka av mina chokladlinser för det älskar hon och jag älskar ju Alice så då passar ju det..
 
/Maja
 


Inga kommentarer: