fredag 2 november 2012

Att njuta godsaker från Östgötta-trakten




 
Åh jag har ju glömt.
När Therese och Oskar var här hade dom ju med sig en stor påse full med godsaker åt oss.
Sådana där läckerheter, närproducerat från Brunneby.
Alldeles nära min gamla barndomshåla.
Vi brukade cykla dit..
Nu kom hon alltså med en påse full av Rabarbersaft och mouserad fläder och sån där ypperligt god apelsinmarmelad i konsistens som jag kan äta direkt ur burken...
Hallonsylt till åannkakor och goda goda små knäckebröd.
Dessutom smaksatt honung.
Åh om ni visste vilken sucker för honung jag är.
Helst ska den vara så där stenhård så jag måste karva med en sked för att få mig en tugga, och jag har det i te, eller äter det ur burken...
Och den här var smaksatt med citron och hjälp vad det var gott.
Och igår så bakade jag biscotti med detta som smaktillsats.
Mummelimumma.
 
/Maja

1 kommentar:

Mamma Tuss & Lille O sa...

Åh, vad bra att ni gillar det närproducerade... från vår sida iaf. ;) Nästa gång vi ses får du lägga en beställning så kan vi ta med oss MASSOR av godsaker.

PUSS KRAM