måndag 26 november 2012

Att vara hustomtar

Idag är vi hemma och är hustomtar jag och tjejerna.
Måndagarna är sköna sådana hemma dagar utan lek med kompisar.
Bara vi som drar runt.
Vi började dagen med frukost och saga.
Utanför vräker regnet ner och kommer väl göra hela dagen.
Julia sitter och övar och räknar superduktigt i Kråkes Sifferbok.
Alice vilar och jag nålar tyg.
Jag ska sätta mig och göra om bloggen lite ikväll, tror jag...
Så jag får fason på bilderna.
Nu börjar ju december närma sig och advent och jul och allt vad det innebär och vi har massor med pyssel att druttla med.
Julia vill helst börja öppna sin chokladkalender redan idag men får snällt vänta men vi ska göra några fler snöbollar och doppa chokladbiskvierna i choklad.
Baka pepparkakor och lussebullar.
Ja, inte allt idag såklart.
Igår gjorde vi ju fint ute med belysning och dörr dekorationer och Jonas spikade upp tre fågelholkar han och Julia snickrat.
Idag fångar vi måndag tycker jag.
Det blir bra.
Och vi, vi är hustomtar.
/Maja

Inga kommentarer: