torsdag 22 november 2012

Att vara strömlösa


Torsdagsmorgon och vi är strömlösa och vattenlösa.
Brasan tänd och levande ljus till frukosten.
Ut i skogen bakom oss ska vi, trots regn och nerver i kläm i ryggen.
Samla mossa och granris, hitta löv och fina saker.
Hade tänkt visa er vad Julia gjorde igår.
Sykort som jag gjorde, som hon sedan sydde.
Men lagringsplatsen här är slut så jag måste skapa nytt.
Jag började också nåla den på fri hand klippta Tara Jarmon inspirerade saken till mig.
Alice passa också på att säga några nya ord.
Maja klart och tydligt och ska hon säga Alice säger hon Tatis, fast något mer sluddrigt och lägger handen platt över ansiktet.
Göga är öga och Jijja är Julia.
Skulle ju berätta om att vi varit på Montessorri skolan på Öppet Hus och hur jag genast skulle vilja ta tag i deras undermåliga dock och kökshörna och ateljen gav ju inte mycket inspiration för skapandet.
Vi är bortskämda här.
Med vårt pysselrum och Julias fantastiska leka-riktigt-fast-på-låtsas saker i sitt rum....
Nu ska vi ut.
Återkommer när jag ordnat blogger.
/Maja

Inga kommentarer: