tisdag 6 november 2012

Att visa vad jag lovat

 
Jag har lovat att visa vardagsrummet i dagens tappning.
Hur det blev efter mitt renoverande.
För jo, det är jag och tjejerna.
Förutom n'är jag behövde hjälp att ta ner bokhyllor, få upp bokhyllor och så fixa ström.
Då kom handyman Jonas in.
Annars har det slitits alá kvinnorna i huset.
Men nu känns det skönt där inne.
Det vita är inte kallt utan bryts av allt det svarta som ger värme med sin peking-nyans.
Lite fler kuddar i dova mjuka färger ska sys till soffan och teve skåpet ska bli svart.
Men nu känns rummet helt och klart och oss och inbjuder till att vara där.
Det mesta är gamla saker jag hade i förrådet, eller saker som sprayats svarta eller fyndats på blocket.
Skåp har förvandlats och fåtöljen fick nytt liv.
Brickbordet alá DAY gjorde jag av en stor bricka och ett klaffbordsunderrede som var gammalt och bortglömt.
 
 








 
Observera den lilla cerisa färgklicken :-)



 
Före kommer här....
För det finns ju alltid ett före.
Och det var trist, kändes o-hemma och o-mysigt och o-genomtänkt och jag avskydde den gråa Sandberg tapeten som förra ägarna varlt och den vaniljvita smutsiga väggfärgen.
Och den där känslan av att borta vid bokhyllorna så gick det aldrig att "få till det", det blev liksom inte bra, ett bortglömt hörn.....
Därför gjorde jag om...




 
/Maja

Inga kommentarer: