onsdag 12 december 2012

Att få fnatt i Pekingsvart

 
 

Jamen Åh!

Jag har sagt det förr och säger det igen.
Jamen Åh så fin den är den där pekingsvarta från Alcro.
Jamen Åh!
 
 
Det smala och lagom passande skåpet för våra tv-moduler som jag fyndade på Blocket för några månader sedan har äntligen fått två lager färg på sig..

 
Och det är så himla fint att jag nästan dör en smula när jag varje dag ser det.
Det passar in perfekt i ny-om-gjorda vardagsrummet.

 

 
Så där lagom snirkligt och allmogigt fast ändå inte.
Och alldeles lagom stort i storlek...

 
Och som alla gamla möbler så kärvar det lite i dörren när man ska öppna dörren, men det är ju det som är charmen med allt gammalt...
 
 
Självklart får våran egen lilla Picassos konstverk pryda innanför glaset...
Skorna är mina allra första sandaler från -74.
 
/Maja

Inga kommentarer: