måndag 10 december 2012

Att förgylla dekorationerna

 
Med lätt spraylacks-ånga i huvudet efter att ha stått och lackerat plastdjur till julgranen så kan jag bara konstatera att Åh vad det är roligt och Åh vad man måste vara lite galen ibland och Åh vad jag är glad att jag är just det.
Lite galen i ideérna ibland.
Att jag testar.
För jädrar vad det blev bra!

 
Och jag kan nog räkna upp både en och två och femhundrastjuttisju stycken som nog trodde jag fått en skruv lite lös och att det är väl tusan mycket enklare att köpa kulor och dekorationer i guld istället om man nu plötsligt ändrar sig från år till år.
Men nej.
Jag jobbar inte så.
Jag älskar, ä-l-s-k-a-r att jobba med det som redan finns, med det som kan återbrukas och få nytt liv så det passar här.
Inte köpa köpa köpa.
Och just nu, nere i det stora badrummet som inte är i bruk som det borde så ligger en hiskelig massa numera guldiga julgranskulor och glitter istappar alldeles alldeles guldfärgade och ja, det är därför jag har en lätt spraylacks ånghuvudvärk.
För jag försöker förgylla våran jul lite.
Med sprayfärg från Krauta.
 
 
/Maja

Inga kommentarer: