måndag 10 december 2012

Att ha dubletter

 
När man ändå klipper till mönsterdelar i ett tyg kan man lika gärna fortsätta i ett annat.
Klänningar går ju åt här som sagt.
Mamman i huset missar ju aldrig ett tillfälle att bära klänning och inte flickorna heller.

 
Dom här tar lite längre tid att sy pga den där fållen.
I Julias fåll, som nålas för hand, är det 4 meter tyg...
I Alice bara 3...
Jag tror jag gjorde av med 500 nålar där jag satt framför teven.

 
Tighta sköna lagom tjocka tights som kan användas till eller bäras till något annat.
Mönstret till dom är avritat efter köpetights som satt perfekt på båda.

 
Mycket tyg, mycket vidd och mycket sicksack....
Julia framför allt, älskar den här modellen på klänning.
Hon är askungen då säger hon, och vem vill inte vara det?
 
Ps...jodå, jag har fullständig dille på att pilla dit en rosett på det mesta jag syr.
Det kanske går över :-)
 
/Maja

Inga kommentarer: