tisdag 18 december 2012

Att ha en mysmåndag enligt önskemål

 
Måndag och det önskades att vi bara tog det lugnt.
Vi spenderade dagen med massor av böcker, spel, mysfika, vi gjorde smällkarameller och Julia kunde inte hålla sig utan gav sin till pappa J när han kom hem.
Jättefin!
Vi höll oss inomhus och pyntade huset fullt av krukor med granris i så det blir ännu juligare.
Nu är det ju bara en vecka kvar, inte ens det och det känns.
Det är mycket och göra och Jonas är borta mycket.
Idag har vi precis kört honom till tåget för två dagars tripp med jobbet i Sthlm.
Tjejerna och jag åkte och julhandlade på ica och kurerande hostmedicin.
Julia har kämpat sig igenom någon timma inatt.
Himmel så det skrällde där hon låg intill mig.
- Mamma jag kan inte sova, hostan gör ont och den stör mig.
Nu tar vi tisdag.
Och myser värre än vanligt.
Och så njuter jag av sällskapet av mina underbara barn.
Varsågoda.
/Maja

 
 



Inga kommentarer: