lördag 8 december 2012

Att ha mamma oro

 
Lördag, vackra dag!
 
Idag skulle vi egentligen ha tagit på oss varmt och fint och åkt till STora Staden och gått på Jul på Liseberg och mest gått med gamnacke och förundrat (som varje år) haft blickarna uppåt och verkligen beundrat det fantastiskt magiska och vackra dom lyckas skapa där med alla miljoner små juleljus.
Vi skulel gått med min kusin Jens och hans fina Emma och vi skulle druckit glögg och ätit pepparkakor och avslutat kvällen hemma hos dom i nya lägenheten mitt i city.
 
Men..
Det är ruskigt kallt och isigt.
Och Alice är inte alls bra.
Jag satt med henne lången stund uppe mitt i natten för hon rosslar som en gammal gubbe med struprörskatarr.
(fått för mig att dom rosslar)
Det låter otäckt och kl 03 stod jag och läste på 1177.se vad falsk krupp innebar och det lät precis som Alice.
Så, idag ställs planer in och ställs om.
Det anlände precis ett stort lass med ved som pappa J hämtat eftersom all vår är slut så nu ska hela familjen istället ut och trava ved.
Utom Alice, hon får ligga nerbäddad och andas så lite kallt som möjligt.
 
Återkommer.
Kram Maja 

Inga kommentarer: