måndag 10 december 2012

Att ha två små rosa sessor

 

 
Det blir några stunder mellan varven.
Några stunder när jag bekantar mig med nål och tråd.

 
Rosett sjuka, jaja mensan....
 

 
 
 
 



 
Bästa plaggen för inomhus lek lite halvruggiga vinter dagar är ju hopp och lekvänliga mjuka mysklänningar där man bara drar på tights eller strumpbyxor till.
Som lätt slängs av när underställen ska på för utomhusleken och sen slängs på igen när man kommer in.
Dom här klänningarna syddes av ett mjukt rosa trikåtyg som legat i hyllan ett tag.
Och helt ärlig, det är jordens sämsta kvalite.
Det drog sig, gick knappt att klippa rakt och jag slår vad om att trots trådrakt vid tillklipp så kommer det dra sig i tvätten.
Men, jag sydde själva klänningen (inte ärmarna) i dubbelt så gosiga och varma är dom och som Julia sa.
- Mamma, dom här var dundersköna och jag kan hoppa och dansa i dom!
 
/Maja

Inga kommentarer: