onsdag 23 januari 2013

Att ha en favorit

 
Att ha en favorit i garderoben tillhör inte vanligheterna.
Jag tröttnar fort.
Men inte på den här.
Varm som en kamin blir man av den ulliga tröjan i Hunkydory modechang som  man kan variera på en hel massa sätt.
Tight och omslingrad med skärp eller uppsatt med säkerhetsnål alá kilt eller bara låta den hänga och dänga kring benen.
Bra det där.
I den här kylan som får snoret att liksom isa sig innan man ens hunnit snyta sig när man vistas utomhus och barnen bara står och tittar ut genom fönstret i Alice rum, skakar på huvudet och säger Nä, idag vill jag inte åka pulka.
Jag förstår dom, brasvärmen här inne är skönare.
Den och vetskapen att vi snart efter sagan ska se lite film ihop, kura oss lite, äta lite nygjord choklad-fudge och äta nybakade sirapslimpor till mellanmål.
Så jag förstår dom.
- Mamma...du vet att jag älskar dig va?
Att jag alltid alltid kommer göra det, det vet du va?
När hon säger så där och täcker hela ansiktet med sina barn pussar som har en lätt doft utav lunchens stuvade makaroner, då smälter hela jag som en geggig geleklump.
Poff rätt in i hjärtat går det.
Poff!
 
Maja

Inga kommentarer: