måndag 7 januari 2013

Att julplundra eller inte

 
Återigen en natt med Julia intill.
Tätt intill med djupa andetag och fötter lite varstans.
Det gör mig inget.
Man vänjer sig fort.
 
Vid frukosten som vi smög upp till innan Alice vaknade pratade vi om julen och granen.
Och när vi ska ta bort julen.
Tomtarna har jag tagit bort och åtminstone lagt på matsalsbordet innan dom hoppar ner i kartong.
Men granen.
Och adventstjärnor och stakar.
Dom står kvar.
- Men mamma, jag vill aldrig ta bort granen, den är ju så fin....det är så fint när den står där och bara lyser...och djuren vill ju inte ligga i en kartong mamma!
Hon har rätt.
Granen står så grön och grann och barrar nästan inte alls och jag liksom mina tjejer, åtminstone en utav dom, älskar när det lyser från olika håll.
Så..när ska den åka ut.
Till påsk om Julia får bestämma.
Efter gemensamt beslut får den vara kvar en stund till, men tomtarna får åka ner.
Oki, så gör vi.
Julgransplundringen framskjuten.
 
/Maja

Inga kommentarer: