fredag 11 januari 2013

Att nyttja dagen fullt ut.















 
Åh som jag med flygande fläng har fixat presenter, gjort fint paket, hängt fram, fixat med klänningar, kollat längder på densamma, börjat packa, plockat ihop leksaker för bilresan mm, mm...
Ja så till den milda grad att jag nästan sprungit undan benen på mig själv mitt i stressen.
Allt medan barnen lugnt pusslat, lekt och läst böcker.
Även för mig.
För det har ju snöat.
Mega massor.
Det bara yrde!
Och Karin Adam och Elsa plingade på och frågade om vi ville slå följe till pulkabacken.
Jamen åh det så klart.
Då får man backa undan alla dom där måstena och svinga alla tre tjejerna ur sina kläder och svinga oss i underställ och tjocka ytterkläder som redan låg nerpackade och så får man passa på.
Passa på att pulka medan snön finns igen.
Passa på att göra snöänglar och gå på pulkapromenad.
Ja, det får man faktikst.
 
/Maja

Inga kommentarer: