onsdag 30 januari 2013

Att ordna med Poolparty

 
Och så kom äntligen dagen.

Poolparty dagen

Den där dagen Julia väntat på länge.
Och jag som ordnat i smyg och hemlighetsmakeri där nere på bottenplanets outnyttjade badevarelse.
Och det är ju hiskeligt dumt att det bara står där.
Så igår förvandlade jag badrummet till poolrum och hela bottenplan bäddades in en spa-liknande imma som man nästan fick skära sig igenom.

 
Men alla ni nära kära vet hur jag tycker om....nej, fel ord...jag
älskar att fixa för mina barn.
Så det var en fröjd att ordna fint där nere.
 
 
 
Plastleksaker och båtar, gummiankor och såpbubblor, bastmatta och solstolar

 
Grönt och fluffigt och ljusslingor

 
varenda poolparty fantast vill ju sitta och fladdra med dom bleka benen i solstolar och sippa på drinkarna...
 
 
Barndrinkarna som serverades med jordgubbe och festligt paraply som bara det i sig gjorde Julia alldeles glad i hela kroppen.
(och ja, barnglasen med avklippta sugrör är i plexiglas)
 
 
Det fanns tilltugg och fika och kaffe för oss stora och vi hade ju dagen till ära ett födelsedagsbarn bland oss.
Mamma Karin som fyllde år och hade med sig kalastårta.
 
 
Det är svårt att välja ut enstaka foton från alla jag tog.
Fingret gick lite amok, som det brukar, på avtryckaren och jag har så svårt att välja bu eller bä.
Så jag bjuder på bildregn.
Av en härlig eftermiddag med vänner, där den största succén var hos mina barn som nog hade kunnat ligga där och plaska och simma fortfarande om dom inte tvingats upp.
Att det tog över en timma att fylla poolen för att få en höjd på kanske 15 cm vattennivå, det var det ju värt alla gånger.
 
 
 



 
 



 
 



 
 



 
När vi vinkat av familjen H kom pappa hem och vipps hamnade alla i badkläder igen och pappa J slängde på sig shortsen och slängde sig i badet som fortfarande var alldeles varmt.
Det var två trötta barn som nattades den kvällen....
Och morgonens första replik efter frukosten idag var:
- Mamma, ska vi ner och bada nu?!?
 
Det var ett lyckad tilltag det där.
Och nästa poolparty redan inbokat.
Då kommer Stina och Albin.
Så då bäddar vi in bottenplan igen, i imma, och sätter på vattnet långt innan det knackar på dörren.
 
Poolparty.
Fint det.
Påhittiga tokiga mamma.
Fint det.
 
Maja
 
Maja

Inga kommentarer: