måndag 14 januari 2013

Att pulka sig lite



 
Måndag och upppackning efter helgen, tvätta massa tvätt, ordna med allt det där vanliga som alltid ska ordnas, disk och städ och bädd och gud vet allt.
Men viktigast av allt.
 
Få besök av Stina och Albin.
Som vi inte sett sedan före jul...
Efter lunch och fika och lek kom Ines med mamma och knackade på och ville ha sällskap i pulkabacken vilket vi absolut inte är sena att haka på.
Men det tar ju en evinnerlig tid innan vissa i detta hushållet fått av sig kläder och på med underställ.
- Jag ska bara....
Låter det ständigt.
- Jag ska bara fixa det här....Jag ska bara ge dockan mat...Jag ska bara fixa med mitt dockhus..
Till slut kom vi ut men då skulle Ines och co gå in så vi roade oss själva i den inte så snöiga backen.
Vi åkte mest på lite vitt pudrat gräs :-)






 
In i värmen igen och när pappa J kom körde jag hem Stina och Albin som hade gått hela vägen hit...
Det där med Anropsstyrdtaxi är ju liksom inte att lita på..
 
Det är fortfarande inte löst.
Jag har fått remiss svaret ca fyra veckor för sent.
Det har skickats till kollektivstrafiksansvarige Ingela Andren i komunen.
Invntar svar då det var så ubota korkat och jag ifrågasätter vad dom egentligen handlat upp för något och med hjälp utav vilket underlag det skett...
Fortsättning följer...
 
Som sagt, måndag kom, måndag gick.
 
kram Maja

Inga kommentarer: