torsdag 7 februari 2013

Att ha en helt vanlig Önskan

 
- Julia, om du skulle få önska dig precis vad som helst, som bara du och mamma ska göra, bara du och jag, inte lillasyster, utan du och jag själva, vad skulle det vara?
(Jag vet ju nämligen hur viktigt det är att varje barn får alldeles egen egentid utab syskon ibland och det brukar ju vara när Alice sover...)
Julia tänkte en stund, såg så där jätte jätte funderande ut, sen sa hon helt självklart.
- Då skulle jag vilja leka dop, och du ska vara präst och Pricken ska döpas, så där som Walter gjorde, och så ska han bara heta Pricken, inget annat. Det vill jag göra idag.
 
Jaaa, vad säger man.
Självklart.
Vi ställer till med dop.
Igår skattjakt och doktor.
Idag dop.
En helt vanlig vardag hos Familjen i Lilla Staden.
Ifall ni undrade...
 
Maja

Inga kommentarer: